Monday, November 10, 2008

Wedding..wedding...oh!!

15 nov ni, start la cuti skolah..then byk la org planning mau buat majlis perkahwinan..fuh!!.. dlm bln nov ni je aku da recieved 3 kad kawen.. :-

15 nov - roshda
22 nov - dila
30 n0v - ernie

tu belum dec nanti!!!

waduh2..sy pulak dok jauh di rantau org ni.. n hubby sy pulak sgt bz berkerja.. da byk kali planning blk KL..asik tertangguh je sbb hubby kene stand by.. aku mmg la slalunye free.. anytime free je.. bile da jd wife org ni kene la ikut ckp husband.. ade jugak ckp kt hubby 'xpe la..biar aling blk sendiri jela..' hubby x kasi la pulak..sbb wife dia ni da la tgh pregnant.. bahaye..well.. cemane yer..sy pon jd keliru... kalo bole nak attend je sume wed tu..

dilema wife kpd service engineer, beginila..bukan sekali atau dua my ayang memungkiri janji..tp sudah berkali2.. apekan daya.. kerja hubbyku mmg begitu..tidak menentu!!.. my mum pon slalu pujuk anak syg dia ni..."xpe la..da keje nak wat camne..nnti da xkeje..blk la kmpg".. setiap kali planning pulang ke kmpg terpaksa di cancell.. uwaaaaaaaa..

rosh da merajuk ngan aku ni..hehhe..aritu aku ade ckp yg aku xdpt blk..kalo x blk means aku xdpt g wedding die..kuikuikuikui.. rosh kwn baek ku di sekolah smtskl dlu...kami slalu berkongsi suka duka bersama..aku jugak pernah menjd teacher maths yg garang pd satu ketika dulu.. hihihihih.... tp berbaloi kan rosh??..smpai la skrang kami still berkwn baek wlpn sgt jarang berjumpe.. dlu aku keje same area je ngan rosh..tp sgt jarang berjumpe..aku sgt la bz di opis..smpai tido kt opis (satu ketika dulu)..roshda jugak la pengapit aku ketika aku di sandingkan pd 06.07.08 . berbyk trime kaseh kpd roshda..kepada rosh...kamu jgn riso yer...td sy telah mendpt persetujuan dan kesepakatan dr suami sy..dia ckp confirm blk KL weekend ni...so saya berpeluang pergi ke majlis kamu..insyaALLAH.. suke la tu!!! =P..

bakal pengantin aka akunye pengapit , roshda alias

erm.. rosh ade dtg ke rumah mak aku di ketika aku berada di sini(kerteh).. aku xsempat nak berjumpe ngan kwn baik ku ini..dia dtg berkunjung ke rumah ku ketika raya haritu membawa tunangnye..so beraye ngan mak aku je la.. dan rosh berhajat mau meminjam lapik dulang dan dulang.. lapik dulang hasil dari tanganku ini.. rosh ckp tema kaler dia same mcm lapik tu..so dia nak pinjam.. igt lagi.. betapa kusyuknya aku menyiapkan lapik dulang tu utk majlis ku dlu.. bersungguh2 aku buat tau..dari xtau pakai mesin jahit..smpai bole la.. hhehee.. meh aku tunjukkan hasilnye ek..ade bakat tau aku.. rosh pon ckp..kalo dia yg buat sendiri pasti tidak menjadi.. hehehe.. aku mmg minat aar mende2 mcm ni.. sume hantaran aku buat sendiri plus hantaran dri pihak lelaki.. aku jua yg membuatnye.. 7 balas 9 dulang tau... =).. kretif gak aku ni rupenye.. hihihii..cewah... bole la kan..

nila hasilnye..yg hantaran atas tu pon dari hasil tgnku jua..

...................................................................................

Time sgt limit kalo blk ke KL..kene la bahagikan mase utk mak sy dan mak mertua sy.. satu mlm di rumah mak sy..dan satu mlm di rumah mak mentua sy..dan selepas pergi ke majlis roshda..terpaksa pulang ke Kerteh kembali.. kesian kt hubby sy.. penat drive..

Tapi..start 16 nov ni sampai la dec nanti..hubby sy bz yg teramat.. dan sy dapat merasakan yg sy tidak dpt hadir ke majlis yg akan dtg itu..mcm mana la appointment sy ngan doc 18 nov nnti ek?? erm.. mcm mane ayang?.. plz free kan time anda di tarikh itu yer..

ape pon..sy berharap dpt berkunjung ke majlis perkahwinan kwn2 sy.. tp sy tidak dpt membuat keputusan sendiri..dan tidak bole mementingkan diri sendiri.. hubby pon ade ckp..dlm keadaan sy pregnant mcm ni...sy x bole jln jauh.. perjalanan yg jauh bole membuatkan sy sgt penat.. kesihatan sy juga tidak menentu.. alhamdulillah.. suda kurang muntah2.. tp sy tidak bole terlalu penat.. weekend haritu..hubby sy menjemput kwn2 nye dtg kerumah..dan saya mestila jd tukang masak..di waktu mlmnye sy kepenatan dan keesokan harinye badan saya sakit2..dan seperti biasa sy pening kepala dan muntah2.. hubby nasihatkan sy byk berehat.. dan hubby sy juga tidak mau ambil risiko lg....

ahir kata..sy memohon maaaf jikalau sy tidak dpt hadir ke majlis perkahwinan kwn2.. dan sy berharap kwn2 juga dpt memahami situasi sy.. time kaseh kpd yg menjemput.. =)..

p/s : congratulations kpd bakal2 pengantin..

No comments: