Monday, November 17, 2008

Kerteh -> Wangsa Maju - >Sg. Choh -> Shah Alam -> Kerteh

Alhamdulillah...aku da selamat pn sampai semule ke rumahku syurgaku!!.. perjalanan yang jauh memang sgt memenatkan..kesian kt ayang.. aku lak da xleh nak travel jauh..baru je sejam dlm kete..da sakit pinggang n punggungku..!! aduhla.. walaupon penat dan sakit2.. aku tetap enjoy n sgt happy dpt blk jumpe mak abah.. rindu sgt!!.. time sgt limit..xpela..dapat jumpe sekejap pon jadila..

  • 13 Nov, 08 (Thursday)
-Lepas maghrib kami bertolak pulang ke wangsa maju
-Berhenti jap isi minyak kt kemasik
-Berhenti lagi kt Gambang, ibu mengandung ni da lapar..so singgah mkn nasi lemak jap..
-Terus kan perjalanan...tetibe da smpai kt wangsa maju..aku suda tertidur.. kul 12am smpai kt umah mak mentua..

  • 14 Nov,08 (Friday)
-Lepas sarapan terus je g carrefour, nak beli barang2 dapur..penat jugak la berjalan..
-ayang anta aku blk jap then dia g betul kan kete, g gunting rambut n solat jumaat..
-yey!! time to shopping baju mommy plak.. part ni paling sgt di tunggu.. dpt beli 2 helai baju.. yg laen2 nnti tunggu sale hujung bln nov ni..oh yeah!!.. lepas cari baju aku..kitorang jln masuk ke jusco..nak beli hadiah kawen utk kawn2.. mase tgh mencari2 hadiah tu...ntah mcm mane leh terjumpe dgn hadiah yang pernah aku dpt time aku kawen dlu..wow...'sgt mahal' hadiah dr kwn2 ku..'what a surprise??!!'.. hadiah dari perkongsian.. membuatkan aku terfikir semula.. adakah keikhlasan dlm memberi hadiah dan kedatangan mereka ke majlis ku??.. erm.. whateva.. ok..da jumpe sume hadiah.. ayang bayar then blk semula ke rumah mak...
-selepas ayang mandi dan solat asar..time to blk ke sg.choh pulak..besnyeee.. nak jumpe ngan mak abah n anak buahku yg ku rindui selalu..=)..
-smpai je kt rawang..singgah jap kt parkson, nak beli jeans utk mommy plak..yey..ahirnye dpt jugak!!.. then g la membeli barang2 utk rumah pulak.. alhamdulillah...sume mission terlaksana..
-sampai umah mak dlm kul 8pm..alhamdulillah...sumenye sihat belaka..ape lg..berborak sakan la kan ngan mak, abah n akak aku..
-g usha kete kak ina..kak ina beli kete Toyota Wish baru...wah!! nmpak xclusive n besar!! besnye kalo travel jauh..
  • 15 Nov, 08 (Saturday)
-ala..da hari sabtu..cepat je mase berlalu.. yang besnye..pg2 lg mak da masak nasi lemak..baunye semerbak satu kmpg..hehhe..ape lagi..mkn la byk2..bukan dpt mkn masakan mak selalu..
-kitorang decide nak g umah roshda lepas zohor sbb nak terus blk ke Kerteh.. leh rehat lama skit kt umah mak.. mak da sediakan macam2 bekalan utk bawa pulang ke Kerteh..ade mcm, ade limau kasturi, serai, daun kunyit, daun pandan, bungan kantan, pisang..mcm2 la..penuh satu peti ais tau.. tu yg seronoknye dok kmpg..sume ade!!..
-pas je solat jamak zohor n asar..time ni la agak sedey..nak tinggalkan mak da...uwaaaaaaaa..salam2 then terus gerak ke s.alam..
-ujan lebat gak odw g umah rosh..smpai je umah dia, dlm kul 3pm..still ramai org..wow..byknye khemah..buat besar2an ni..anak sulung kan..biasela...rosh terkejut tgk kemunculan aku...hahhahahahha..aku ckp kt dia..aku xdpt blk..wakakkaka..padan muke kene main ngan aku n ayang..jumpela ngan kwn2 lame..n sesi bergamba..lepas mkn amik gamba lg ngan rosh.. lepak kejap n terus nak blk la..sbb nak terus blk kerteh kan..nnti lewat lak..
-aku sempat singgah kt umah lame kt s.alam tu..jumpe ngan housemate yg ku rindu jugak..hehehe..siap tukar baju dlu..rimas la pakai bju kurung nak travel jauh.. da borak2 kejap..minum2..kami pon meneruskan perjalanan pulang ke Kerteh.. ah..sekejap je berada di KL/Sel..uwaaaaaaaaa...
-Kami sempat singgah jap kt hentian R&R genting Sepah, beli burger..yummy..mkn lagi..

hehehe..tembamnye kan..

Gemok tak saye?

kami smpai di rumah pukul 10pm..aduh sakitnye sume badan ni..rase mcm nak demam..esoknye bgn pagi tapak kaki ku bengkak..sakit tau nak berjalan..ni la simptom baru..da bengkak kt tapak kaki lak..xleh byk berdiri dan byk berjalan..erm..ape pon..saya sgtla gembira!!! insyaALLAH akan pulang semula raya haji nanti..harap2 la si suami tidak bz!...kalo tidak beraya di sini la nmpaknye!!

ok..da penat ni..sakit pinggang duduk lame ni.. daaa~~~


3 comments:

haneebee said...

Bukan hadiah aku bagi kat ko kan? Heh!

azieaz said...

eh anem..ko la yg aku maksudkan!!! hahahhaha..sape mkn KFC diala terasa sedapnye!! huhuhu

haneebee said...

Hahaha!!! Aku nye prezzie takdenya kat jusco ke tesco ke..disco ke..
Hahaha.