Thursday, November 13, 2008

Rutin Ibu Mengandung??

Gud Question jugak ni.. rutin ibu mengandung dan housewife seperti saya ye anem.. kamu mau tau yaa~~.. ok.. mari saya kongsikan bersama yerr..:-

1. Saya gemar memasak untuk suami saya. Pagi2 lagi saya akan menyediakan sarapan kegemarannya seperti mee goreng, bihun goreng, nasi goreng, burger, roti telur, dan kadang2 nasi lemak!.. sgt sedap kan.. hehhee..
Saya juga akan menyediakan makan tengah harinya.. selalunya si suami akan pulang ke rumah utk mkn tgh hari krn kerja di plant..dan kalo kerja di pejabat..suamiku tidak pulang..
Begitu juga di waktu ptg..saya akan menyediakan minum petang untuknya seperti cekodok ikan bilis da teh 'o' suam utknya..
Pada waktu mlm pula kami slalunya akan makan di luar.. banyak da kedai mkn kami cuba..ermm..ade yg menepati citarasa..ada juga yang tidak!..

2. Saya sgt gemar nescafe panas!!!~~tapi sejak pregnant si suami tidak benarkan langsung pengambilan minuman berkafien dan bergas..saya terpaksa bertukar kpd minum susu anmum atau HL rendah lemak.. setiap pagi saya akan mengambil minuman ini..kalo sy tidak minum nnti si suami akan membebel dan akan bertanya setiap saat...pening i m'dgrnye!..
Akan tetapi si suami sudah berjanji kpd saya..jika saya dapat menaikkan HB sy..saya akan di beri minuman cappucino dari Starbucks!! oh yeah!! lumayan!! tidak sabar rasanya..

3. Saya sgt gemar makan buah-buahan..(ni pon setelah di bebel oleh suami saya yg telah menjadi mr.doc sy di rumah!!) seperti epal, lai, pisang, limau, betik..dan banyak lagi.. termasuklah juice buah-buahan dari Peel Fresh!!.. .Setiap hari sy akan mkn 2 atau 3 biji..

4. Saya sgt gemar menonton TV.. hari-hari saya akan di penuhi dgn menonton TV sementara menunggu suami saya pulang.. dan saya akan merasa sgt bosan apabila suami saya lambat pulang dr kerja..suami saya sgtla bz orgnye.. di kala itu...siaran TV juga tidak membantu menghilangkan kebosanan saya..buat la muka 14..hihihi

5. Saya pasti akan minum air masak lebey dari 10 cawan satu hari.. saya tidak boleh kurang minum air masak, kerana saya akan rasa dehydrate dan akan di serang ulser di dalam mulut!!..ouchh..sakit tau!

6. Saya akan mengemas dapur selepas saya memasak...dan akan mengemop lantai..menyusun pingggan mangkuk..dan juga akan mengemas ruang tamu..

7. Pagi-pagi lagi selepas breakfast dan selepas suami sy pergi kerja, saya akan connect my laptop utk membaca blog kawan2 saya.. saya juga akan berchating dgn kawan2 dan juga chat bersama kakak2 saya..saya duduk jauh di rantauan org..tinggal pula di rumah seorang..internet la penghubung saya di kala kesunyian..

8. Saya akan selalu check my HP utk menunggu sms dari suami...Suami saya akan sms bile dia kluar dr plant..dan slalunye sms dia berbunyi 'ayang mau pulang'...saya pon akan menyediakan makanannye!!..nanti ayang sy pulang boleh terus makan..=)

9. Saya dan suami suka 'bergosip'...hahahahaha.. kdg2 saya dpt gosip hasil dari chat sy..dan kdg2 ade 'kwn' saya tepon utk bergosip.. hahahhaa.. suami saya pon layannnn!!~~~... hehehee

10. Soalan yang kerap saya tanya kpd suami sy..'ayang..kita jadi balik kmpg tak??'.. setiap hari soklan yg sama akan slalu ditanya.. tp awas!! kene tanya pd time yg betul..nnti kene marah!! hehehe.. saya selalu plan kan utk suami sy utk pulang ke kmpg atau menghadiri kenduri kawen..kalo korang nak tau..suami saya mmg x alert langsung pasal public holiday.. ni raya haji ni pon dia xtau bile dan hari ape? ermm..dia tau kerja-kerja sahaja!!!.. si isteri la jd tukang igtkan..ala2 secretary pon ade tau!!.. fuh!!~~mcm mane la si isteri taktarik muka 14 kan!!..kihkihkihkih..

11. Di malam harinya, saya dan suami akan berjemaah maghrib & insya', dan saya akan menyambung dgn membaca al-quran sementara menunggu isya'. Kami juga akan membaca surah Yasin bersama pd setiap malam Jumaat..=)..

12. Sebelum tidur saya akan mkn vitamin..suami saya pula akan menyapu losyen pada belly saya dan akan berborak2 dgn 'baby'.. =)..sweet tau time ni.. baby dlm perut da bole mendgr bile kandungan da 10 wiks tau.. bakal2 ibu..time ni la paling berharga utk suami isteri.. percaya la.. cepat2 tau plan utk 'berisi'.. hehehe..

Ermm..suda sgt panjang sy membebel ni.. saya nak kongsi kegembiraan saya pd hari ini krn saya berjaya memujuk suami sy utk pulang ke kmpg.. ptg ni akan bertolak blk ke w.maju dlu..dan ptg esok akan pulang ke sg.choh..sgt tidak sabar.. hari sabtu saya akan menghadiri majlis kawen kwn saya, roshda.. si suami juga suda berjanji utk membeli baju maternity utk si isteri tercinta.. shopping time!!! peeewwwiiitt!! hhehe..

ok..chow chin cow.. happy2 slalu..jgn gado2.. hhehhe...

3 comments:

haneejane said...

Weh, sape 'kwn' ko tu yg suke kol ko utk bergosip? Pass la skit utk aku.Haha

Apash said...

me and my hubby pon ske moment time sapu losyen kat my belly..nge nge nge..

azieaz said...

anem :- aku xleh kasitau aar sape name 'kwn' aku tu kt cni!!..hahhaha..

apash :- seronok kan apash!!..xsaba rasenye nak tunggu baby tu!!..=)