Friday, September 19, 2008

Bile suami belajar memasak!!!

Last post aku ade cite pasal ketidakupayaan aku membuat kerja2 rumah dan rase mual dgn bau2 masakan...so...suamiku yang tercinte lagi di sayangi belajar memasak..=P.. hheheh...kesian tau kt hubby i.. bersungguh2 nak blaja memasak.. dia ckp beli kt luar xsedap.. nak suh wife masak lak..wife xder keupayaan..

ade gaye mcm chef tak? heehhe..

Di suatu ptg sblm berbuke puase.. sygku cube utk memasak sambal tumis resepi dinda la kan..klakar tgk dia potong bawang, pastu tumbuk bawang mcm nak terbelah dua lesung batu tu.. hehhe.. lelaki yg memasakan..ganas skit.. hehhe..dari persediaan awal smpai la abis masak..hubby yg buat semua.. aku leh ajar je la..xleh nak berdiri lame n x tahan dgn bau2 minyak tu sume.. rase mcm nak muntah..really sori dear.. nnti aling da sihat..aling masak ek..
time bebuke..xsaba ni nak rase masakan hubby.. slalu mkn kuih dlu.. tp kali ni terus nak rase sambal tumis ayam dia dlu.. wow..bole tahan sedapnye.. sedap tau korang..kalo korang nak rase.. meh la dtg umah aku..nnti aku suh hubby aku masak.. hahhhaha.. diantara menu yg ayang masak sambal tumis ayam(my feveret)..sambal tumis udang (feveret dia).. telur dadar.. dan nasi lemak tau.. waw weee!!!
sume persediaan berbuke puase hubby sediakan..air minum.. pastu siap basuh sume n kemas dapur tau.. betape betuahnye azie mandapat suami seperti dia.. =)..

erm..nmpak menyelerakan kan!!..

tq so much sayangggg.. n minta maaf tau.. nnti aling masak ek.. insyaALLAH..
today we plan berbuke kat Pizza Hut!!..yummy yummy.. kt cni susah la nak dapat mkn Dome ke TGI friday's ke.. Delifrance ke.. dan yg sewaktu dgnnye...byk lak nak senaraikan.. yg paling dekat ngan umah aku ni McD.. jauh skit KFC.. n Pizza Hut pon agak jauh..kt kemaman..40min baru la smpai.. tahan je la..nnti blk KL kite mkn byk ek.. huhuhu.. ok la...chow chin chow ek..

2 comments:

Unknown said...

Feel good......

haneebee said...

Hi Azie!!! Lama x singgah sini kan? hehe...Mishh u!