Wednesday, September 2, 2009

Shopping raya?

Adakah anda sudah men"Shopping" kan diri??

bagi family kecil sy...SUDAH BERSEDIA utk berhari raya...hehehe..

Last weekend kami pulang ke KL..sabtu pg tu da ready nak kuar g shopping sbb tau sure ramai gile org kat area SOGO tu kan..da siap2 sume..tidokan aleesya dlu, senang nnti mak mentua nak jaga dia..tp aleesya seakan mengerti akan ditinggalkan..puas aku membuainye..lebey sejam OK..dia dok intai..padahal mata dia da ngantuk..da pejam pastu bukak blk..last2 tinggalkan jela..mak ckp g je la..xpe dia jaga..ayang siap pesan kat mak..kalo dia mengamuk call ek..nnti kitorang pulang la..huhuhuhu..

Seperti dijangka..da smpai depan SOGO kul 10.45am..da byk kete..berderet nak masuk parking..punye la payah nak cari parking..da smpai kat B3, sume full..last2 parking je la kat tepi dinding..ramai je yg buat mcm tu..nak naik lif pon jenuh menunggu ni..ramai betul org nak bershopping..gile la rakyat Malaysia ni..mmg suka bershopping xkira ape jua keadaan..ekonomi meleset ke, H1N1 ke..sume tarak kisah punyaa..ade yg lg berani bawak bb yg dlm usia 3 wiks mcm tu..sbb aku tgk bb tu lembik lg..gile laaa..

Kitorang da ade target ape yg nak di beli..so xder la jln2 menonong naik sume tingkat..1st cari wallet, belek2, da jumpe yg bekenan..bayar..then tgk hbag..xder yg bekenan plak..meneruskan shpg ke tingkat atas cr khakis n spen**r..da jumpe..pastu usha sandal or wedges..xder yg bekenan plak..ayang ckp..nnti tgk kat Clarks kat bawah..

naik kat tmpat bb plak..beli botol susu Avent aleesya..senang ade byk botol..kalo mlm2 xyah la nak basuh dulu botol dia..kang lmbat budak bulat tu marah!!..hehehe..

da beli trus trun blk ke G floor..g kat Clarks..ade satu wedges yg sgt bekenan di hati..TAPI..xder size plak..siap tanye.."rase2 nye boutique lain ade tak size 6"..dia ckp "majority sume pon da abis, tinggal size besar2 je"..uwaaaaaaaa..so amik je la yg lain..cnteks jugak..xder discount pon..new arrival, tp kalo kat UK tak new da siap discount 50% lg tu..aku tgk kat website Clarks.uk..

then trus ke masjid india, ke butik Den Wahab..beli baju melayu ayang n butangnye..aku beli tudung bawal 2 helai n 3 helai tudung mortada..So lengkap la sumenye...da bole la RAYA!!..hehehe..

Ade jugak la yg xsempat nak cari mcm stoking n headband comel2..igt nak ke Lovely Lace tp nmpak gayenye x berpeluang la..da ade tp simple je..beli online..mmg tak bekesempatan la nak g tmpat gitu sejak ade bb ni..kat Kerteh ni mane de aar tmpat gitu2..kene ke KL jugak..time pulak x mengizinkan..xpe la..

Aku nak promote skit ni..sape2 la nak g ke s.alam kat blakang Giant, dekat2 ngan Stadium tu yg ade dorang bukak mcm bazaar 4 hari raya, abang aku ade jual kuih raya, akak ipar buat sendiri tau..kedai no82..kalo korang nak discount ckp je ni kwn azie..serius ni..insyaALLAH dpt discount ok..cepat2 sebelum terlambat..aku rekemen korang beli coklat snow..mmg sedap!!..rasenye xder org buat lg kuih tu..

ni antara kuih yg ade di gerai no82...sile klik pd gamba utk melihat lebey jelas..harga antara rm20-25..(aku xdpt pape pon promote ni..ade la skit dpt disc beli kuih raye tuk mak mentua..tu je..!!..hohoho)

kitorang ketika otw nak ke gerai no82 ituuu..menumpang je ni..naik kete Wish akak aku..abe den malas nak drive..sib baik aleesya x ngamuk..kitorang g afta bebuka..blk kul 12.30 tgh malam..giloss..aleesya pengsan smpai pagi!!
..
..
..

sebelum mengakhiri entry ini..mesti la nak tempek gamba aleesya kan..
ahirnye bertemu jodoh ngan bb hat ni..da lama aku dok mencari yg suit ngan aleesya..b4 dis sume size besar2..mayb kat tmpat mcm Lovely Lace tu lebey byk choice kan..

kebetulan time ni hujan skit kat luar..nak ajak aleesya g masuk kedai perabot..nak beli almari dia..so pakaikan terus..baru je beli kat parkson rawang..gamba ni mase da sampai kat Kerteh ..ayang panggil ni topi pekebun!!...hehe..kuyut(cute) je aleesya pakai kan..

ok la..itu aje bebelan utk kali ini..

da!!~~

p/s: sal, aizan, roshda..g aar kedai abg aku tu ..ckp je ni kwn azie..sure korang dpt disc..kalo tak, korang trus col aku..tau la aku nak ckp per kat abg aku tu..hehehehe

2 comments:

iNtAn aIzaN said...

Warh2 siap promote lagi ek.. nanti aku gi kdai abg ko, aku tepon ko k

chomel aleesya skang yer..nanti klu auntie pegi lovely lace, auntie try cr yg lg chomel k :)

da~~~

roshda said...

aku nak free!!! sian kat prot aku ni.. dh la kena paksa pegi kedai abg ko.. hahaha aku mmg x leh la nak tgk mata aleesya.. aku ase mcm kena tadah n ready tgn je kat bwh mata dia.. sbb mcm nak jatuh je mata itam dia... boolat btol :D

aku x prepare pon raya ni azie.. jgn kata bju.. kuih pon tak.. kalo bersalin lps raya ape yg ade je la kot.. kalo bersalin sblm raya selamat beraya pakai kain batik je.. :D