Friday, August 28, 2009

Balik kot ptg ni..

InsyaALLAH sy, aleesya n abang gomok jd blk ptg ni.. nape ptg? xpagi ni? sebabnyee... husband sy baru je pulang dr kerje pg td pukul 3.30am OK!!!..punye la riso..setiap sejam bgn tgk..aik mane ayg ni xblk2 lagi..pastu nak dekat kul 4am..aleesya nangis nak susu..tetibe abe ku muncul..tekezut aku..punye la aku xsedar da..owhh..jd mummy ni membuatkan tidurku mmg mcm mati..xsedar kan diri..tak dengar langsung ayg blk..asal letak je kepala kat bantal..kompom trus tetido..yela..bln ramadhan ni aku bgn sgt awal..kul 4 da bgn, sbb slalunye aleesya da merengek time ni..aku bgn masak sahur then xtido da sbb budak bulat tu xmo tido..dia tido kul 6..then kul 7 da bgn blk...xsempat makcik nak bernapas da mangun!!...hehehehe..mcm2 cabaran n dugaan n kene la byk berkorban bile da jd mummy!!..

Tgh hari smlm husband sy col ckp dia kene masuk satu lg plant..nnti kul 6pm baru la blk...then aku ok je la..teringat la kat bawang yg da abis stoknye..so sms ayg suh beli bwg kang blk ptg ni nak masak tuk bebuka..tgk2..da kul 6 tak blk2 pon..aku pon belasah je la masak paru goreng cili padi tanpa bawang!!..nmpak mcm sedap je then aku goreng je la ikan..sms ayang sekali lg ckp nnti beli la lauk yg bekuah n kuih...tp..nak dekat kul 7 ayng tak blk2 ..dlm hati aku kot ye pon keje xkan la xyah bebuka kot..xlama pastu tepon aku bebunyi..igt dia da otw blk..tp dia ckp kene smbung keje..xdapat blk!!.."nnti kul 10 ayang blk", katenye..hurmm..frust gak aar..terpaksala aku bebuka ngan aleesya yg merengek2 time tu..dgn lauk yg kering je...sedey tau!!..mkn pon main telan je la sbb aleesya da stat merengek2...asal kenyang suda..lauk paru tu wlpn xder bawang..sodap jugak!!..hihihii.. time nak solat maghrib tu suh aleesya tunggu kejap sbb nak solat, dia mcm paham plak..diam aje tgk tv pastu borak2 ckp jerman dia tu aar..hehehehe..bile dia da tido kul 9.30, baru la aku mandi n solat insya'..

hari ni nak share gamba aleesya tido plak..aku suke tgk aleesya tido..rase mcm nak kaco je dia..sbbnye time dia tido kan..muka dia mcm baik gile aar..mcm xpenah nangis langsung..mcm xtau la APE ITU MENANGIS!!!..seriuss...hehehehe...crying??? eiiuuuwww...!!!..



yang ni plak keje daddy aleesya..aritu aleesya merengek..then daddynye geram di letakkan coco aleesya kat atas buai tu..temenung aleesya tgk coco dia..nape la coco aku ni ade kat atas lak..hehehehe..die siap membebel bile tgk coco dia kat atas buai..marah kot!! hohohoho..


sblm caye mengundur diri..caye nak kasitau ni...caye budak baik tau..xpenah caye susahkan mummy caye ni..caye xpenah nangis..caye shuke cenyum aje..tgk pic kat bawah ni..comel kan caye!!..heheheok la...nnti kite jumpe lg...

babai..

nota lagi: aleesya skang ni da semakin lasak..kalo mandi dia da tak nangis kalo air suam, akan menjerit bile air sejuk..hohoho..dlm tab dia akan melonjak2..susah nak pegang dia..pastu kalo dukung pon sama...nak melonjak2 je kejenye..lenguh tangan n mulut den ni..hehehe..mulut aku ni dok membebel je tiap hari wlpn dia xpaham!!..hohohho..pastu aleesya da makin bulat..lately kuat minum susu..setiap 1 hour or 2 hours dia akan abiskan susu 3oz..kalo dlu..mlm2 nyusu hanya lepas 4 hours titun tu pon abes 4oz shj..huhuhu..perut dia pon da munyit..nak ikut daddy aar tuu....


da!!~~

4 comments:

lynda said...

hehehe..comel2 aleesya..

Gombug.net said...

comellnye aleesya...

nie leh cubit2 nie...tp time gelak2 je aunty mau pegang2...dah nangis2 ks kt mummy dia laa ..hehe

haneebee said...

hehe...bestnye. azie, aku tgh gile mkn. tp bnyknye nak western food. ummi aku ckp nnt anak aku kuar rambut merah. hahaha.. azie, selamat berpoce! Aku x tinggal lagi tau! Hehe.

azieaz said...

time kaseh aunty2 sume..nak duit layee...hohohoho..

lini meh dtg umah aku..uhuhu


anem mkn je la ape ko nak mkn, ini la masanye..hehehee..nnti pas besalin diet aar..hahhaa..tp kalo susah sgt nak kurus..ko suh anak ko menangis tiap mlm..sure dgn sendirinye akan menjadi kurus...hahahaha..bagus kan tips aku...