Thursday, March 26, 2009

Bersedia atau tidak....?

Last Tuesday adalah check up week 34..auw..tak lame je lg nak 9bln..xsaba da nak deliver ni..kot2 la bb nak kuar awal kan..=)..alhamdulillah during dat check up sumenye ok..placenta pon da naik skit..bb pon da g ke laluannye..tp bb still leh pusing lg..kaki aku ade bengkak skit...berat aku lak naik 0.5kg aje aritu..huhu..hebat diet b4 g check up aku kan..heeheh..pastinye mengurangkn mkn kalo esoknye ade appointment...siap xmkn mlm tuu...hehhe..

Setakat ni..preparation sume da siap..bju bb..list pakaian aku pon da setel sume..cume aku ni je xready lg..belum ade rase takot lg..still rilex aje..rase xcited tu yg lebey byk...

Perut aku da betul2 besar..da 34cm..lately aku da xmasuk dapur tuk memasak..da rase mcm malas + kaki xleh nak diri lame.. tp kalo ajak aku jln2 shopping aku ok lagi..=P..kihkihkihkih..

-----------------------------------------------------------
Aritu time kt KL aku still leh g shopping..jln sorang2 kt jln TAR cr kaen batik..jln pelan2 aje..kalo da smpai cni mesti la aku usha mende laen jugak kan..aku pon borong aar shawl..wah..lawa2 la..rase mcm nak beli sume..actually aku ade order kt online shawl ni, 3 helai..tp rupenye harga kt cni lg murah wey!! rase nyesal lak..baek beli kt jln TAR ni..siap dpt discount lg tuuu..
Bile da rase mcm penat kan..aku pon jln slow2 masuk sogo..wah sume tgh sale..tp aku da xtau aar plak nak beli ape kan..aku nak amik rase sejuk sogo aje..da bepeluh aku ni jln..then aku g kt foodcourt kt tingkat atas skali..aku mkn la nasi ayam + air tembikai glas besar sorang2..mmg layan beb!!..Pastu aku meneruskan perjlnan ke Maju Junction pulak..nak g Avon..nak beli bengkung yg lekat2 tu..pelan2 la ibu ngandung ni jln kan..panas2 lagi tu..hehehe..ahirnye sume mission terlaksana tuk ari ituu..

ni kain batik yg dpt aku beli..sume 5 helai..cukup la kot kan tuk pantang nnti

ni la dia shawl yg aku dpt grap..fuh!!..ade 4 helai..

Hari yg laen plak..Herm..kalo tak g Jusco W.maju mmg xsah la kan kalo aku da dok w.maju tu..so aku pon jln la dr umah mak mentua kt sek 1 tu ke Jusco..agak jauh jugak tau..aku g cari makanan la sbenarnye..lapo..g la sorang2 mcm biase en suami keje..ni da mintak kebenaran tau..hihihi..tp kalo x merayau dlm Jusco lg la xsah kan..tmbah lg mcm2 sale ni..lepas aje mkn nasi goreng..aku jln la..ternampak la sox world..dan mmg hajat nak membeli sox tuk bersalin jugee..aku pon borong la sox aku 5 helai..mcm2 kaler..dan x ketinggalan aku belikan en suami sox polo..sbb sox die kan mcm da nak koyak2..n ade jugak yg da koyak..cian..hehehe..aku simpan resit..nnti blk..nak claim!! hehehhe..en suami ckp kalo xder resit xleh claim..=P

ni la sox nye..bbnye sox pon ade kaler2 mcm mummynye!!..lupe lak nak amik gamba..

Pastu esoknye lagi...aku mintak kebenaran kt hubby ni..nk jalan ke KLCC pulak..wah wah..asik jalan aje kan..kali ni en suami kasi aku dienye kuasa kepala harimau..tau tak ape?? hehhe..kad Mybank!!..hehehehe..ape lagi kan...laju je aku..xheran da kat kaki yg mcm da bengkak2..leh jln lg ni..try shawl baru ni..auw!!!

Korang tau aku g klcc naik per? aku naik LRT je..da mmg dekat aje dr sek 1 tu kan..tp penat gak aar nak naik tangga nak ke LRT tu..xpe2..ibu ngandung ni kuat ni.. hehhee..smpai kt KLCC trus col akak aku yg keje kt sane..ala..dia bz ler pulak..igt nak ajak lunch ke ape ke..xpe la..aku jln aje la shopping sorang2.. 1st tmpat aku masuk adalah iSetan..tujuannye aku nak membeli baju bb aku la kan..wah...byknye sale..best tul la..aku rembat la 3 pasang mcm tu..tuk aku..aku xbeli..tp mmg teringin sgt nak beli baju2..tp xtau la size pas bersalin nnti cemane kan..tungguuuu je la nnti kan..xsaba nak back to normal la..=P..

Aku masuk juga ke Mothercare..aku nak beli romper tuk bb..tp xder size aar plak..ade satu pek tu bile dia bukak baju da kotor..da xder stok laen lak tu..alaaaa..geram2..then aku masuk lak ke packson..aku shopping baju bb lagi..sumenye barang2 bb la aku shopping kt KLCC..tuk aku xder pon..

Herm..then aku xtau nak wat ape da kt KLCC tu..nak jumpe kwn yg keje kt sana..tp kwn tu kenal ke or igt ke kt aku ni lagi kan..batalkan aje la hajat tu..so..pas lunch dlm kul 3 kot..aku trus la menapak semula pulang ke rumah..fuh..sgt penat kaki ku ini..tp sgt seronok okey!!..leh jln2 kemane saje aku sukee..!!

ni baju aku beli kt iSetan..suke tul aku kt baju bb ni..ee..gerammm!!
Bile blk umah aku tunjuk la kt en suami brg2 bb yg da aku beli..then aku cite aar byknye sale kt KLCC...baju2 nafnaf..zara..,hbag guess..sume la..pastu tau dia ckp ape? nape x beli aje..nape x gune 'kuasa kepale rimau tu'... alamak...ruginyeeeeee...........auw...hehhee..

k la kwn2..enjoy la bace ape yg aku merapu ni ek...

p/s: baru je dpt kabar gumbire dr sorang sahabat..alhamdulillah..usahanye suda berhasil..yey..im epy 4 u babes!!!...yeyey..ade geng!!!..take k tau..awal lg ni kene jg diri baek2 tau..kalo de pape msg aje aku ni k..hihihi

3 comments:

~izan~ said...

bagusnyer azie rajin berjalan..jln kaki mmg bagus utk bakal2 ibu.tp izan dulu anak sulung,dok hari2 gak jln gi kuliah,naik tanga beratus2 mata tpi susah gak nk bersalin,hehe.Kuasa tuhan kan.Kita usaha je... :D

p/s :- dah add dh azie kt blog kiter...

roshda said...

azie!!! ko ni mmg kaki jln n shopping la.. smgt ko kuat btol.. dh sarat pon kuat ek... anak ko ni mesti ske jln2 gak tu nanti.. aiyok... heheheh.. moga2 ko slamat lahirkn bb nanti tau.. doa byk2..
eh! ko nak tau.. pg td kn, masa aku drive g keje.. aku tetiba teringt ko, sbb aku lalu kat sek. 9.. pastu aku teringat 1st gaji ko masa ko keje.. ko blanje aku mknm secret receipe.. ekekek.. best3.. tetiba lak terimbas kenangan hahahah.. haa.. petanda x lama lagi tu kot nak bersalin.. tetiba je teringat ko ni.. ekekekek k jaga diri ek..

azieaz said...

izan: hehehe..azie suke jln2..boring aar dok aje umah..selagi leh jln..mmg jln aje!!..tu ar..kite usaha je..sumenye DIA yg tentukan..=)

rush :hehehe..ko harus mengikut jejak aku..org ckp senang nak besalin...tu aar..aku rase btul la bb gurl ni..asik nak soping aje..pompuan kan suke soping..botak la pale daddy dia nnti..=P..hehe

haah la kan..1st gaji aku lanje ko secret receipi kan..baru aku teringat..insyaALLAH kalo ade rezki nnti aku lanje lg ek..hihihi..cewah2!!