Thursday, February 5, 2009

Mengembang????!!!!...

Tengok la jariku..cincin da xleh nak masuk abis...jari2 saya da kembang...ehek ehek.. saye suda semakin mengembang!!.. skrang week 27!!..mcm mane rupe sy nnti bile dah week 36??? arghhh....

Jam tangan sy pon da ketat..mmg muat2 aje masuk kt lengan..rase ketat dan TIDAK selesa lagi!!.. Terpaksala sy memanjangkan tali jam itu...baru la rase slesa!!..tp sy semakin kembang!!!...

Berat badan sy semakin bertambah..mmg tidak pernah terjangkau seberat ini seumur hidupku!!..

afta check-up

Kalo anda sume ingin tahu..mase check-up week 24 aritu..beratku ini telah TER-OverWeight!!..huhu..smpaikan nurse suruh diri ini control mkn..dan kene la berdiet..ehehehe..aku mmg la da berazam nak diet afta bersalin nnti..tp kene diet AWAL lak dr jangkaan aku...hahahaha.. then afta 2 wiks lg nurse suh dtg check-up lg skali sbb nak tgk berat tidak naik mendadak lg...

Aku ni punye la riso pasal berat..tp mr.azman lebey riso lg(mr.doc kt umah aku ni)...aku kene leter..tidak dibenarkan minum Starbucks lagi...tidak dibenarkan makan fast food lagi..mcm2 la aku kene leter ok!! bukan masalah berat aje..akunye HB pon turun blk...uwaaaaaaa...=(..

Aku pon berdiet la dgn tidak mkn di malam hari dan mengurangkn sedikit amount nasi aku tu kan...dan ahirnya....aku BERJAYA memaintainkan beratku!!!...yahooooo!!!!..xnaik langsung ok!!!..hehehe...

Tapi...xtau la kan next check-up nnti cemane pulokkk...huhuhuhu...selera mkn di waktu pregnant mmg tidak dpt dikawal!!serius!!..

ok la...da~~

3 comments:

Puan ApasH said...

Hai Azie,

Std le ibu mengandung tgn n kaki mengembang n bengkak..

pasal berat bdn lak..nasib baik aku berat aku naik on track je..xde naik lebih2..lagi2 b4 pregnant dh kire overweight..hehehe..aku baru naik 7kg je dr sblm pregnant..

jgn diet over sgt..cian baby..

azieaz said...

apash: wah hebatnye baru naik 7kg je..aku da 11kg..agak membimbangkan..tu yg kawal2 gak la mkn..kdg2 bole la kawal..kdg2 xdpt la..asik lapa aje..hehhe..so, mkn aje la..=)

Nani~~{@ said...

salam azie=)

bestnye jumpe azie kat cni..
take care mummy n baby dlm perut k