Thursday, January 8, 2009

Jalan-jalan part 1

Hye..lame lak xupdate blog ni kan...rase mcm malas benaa..arini update la skit ek..

Aku nak bercerite tentang cuti2 malaysiaku...hehehe..sgt la best bercuti bersama suamiku..
Aku stat dgn Kuala Terengganu la dlu..tp ni bukan bercuti la..aku ikut husband aku yg outstation..G hari Ahad mlm 21 dec 08..
Setelah direkemenkan oleh lini..kitorang stay kt Felda Residence Hotel..ni hotel baru..open bln june kalo xsilap..dekat ngan town..so senang la kalo nak jln2 kt town KT ni..afta check in trus masuk bilik..mmg nmpak baru lg la hotel ni..tp agak kecik la..agak tidak selesa jugak la..tp ok la kan..kalo rase xbest je nnti leh tukar hotel laen la plak..


Esok harinye b4 hubbyku g keje..hubby suh same2 breakfast..sbb nnti bb marah kalo xmkn..erm..mmg menarik la breakfastnye menu..mcm2 ade..ade nasi kerabu..ade bubur..mee sup..kuih muih..dan bermcm2 lg..ok la dr Hotel Primula yg kitorang penah stay dlu..aku mulakan dgn makan nasi kerabu..yummy..not bad la..=)..

Then setelah hubby ku g kerja..aku stay kt hotel smbung tido smpai la kul 11 kot..hahhaha..da tu nak wat ape lg kan..xkan nak tlg kemas hotel lak..hehhe..aku tunggu lini dtg kt hotel..cian lini jd mangsa..setiap kali dtg KT mesti lini kene amik aku kt Hotel..sori lini..=)..xder plan nak kemane pon..saje nak jln2..nak lunch sebenarnye..tp sempat la ke pasar payang..anem suh belikan baju batik utk husband dia lak..da tawar menawar ahirnye dpt la bju batik itu..akak di post ke anem oleh lini..

Lini ajak g mkn kt foodcourt mydin..aku mkn nasi ayam n lini mkn sizzling mee..pastu kitorang jln jap kt mydin..then terus ke pantai batu burok ambik angin ptg..beli la pisang goreng n air mineral..hehe..ahirnye ibu ngandung ni pon da penat berjalan..lini anta semula ke Hotel..aku tunggu kepulangan suami tercinta..mlmnye kitorang g belasah mkn ikan pari bakar kt muara..mmg best..harga pon sgt la berbaloi..fuhh..asik mkn je kan.. hehhe

Keesokannye..akak2 ku mengirim membeli kaen batik sutera la plak..da la nak smpai 5 helai..cian lini sekali lagi amik n anta aku.. bepeluh2 memilih..smpai xsempat aku ni nak mkn lunch tau...mmg jd rambang mata tau..aku siap mms ngan akak aku yg kt gurun tu suh pilih mane yg cntek..smpai rm700 beli kaen sutera dorang aje tau.. huhuhu.. ni kene charge ni..sape lmbat baya..kene double tau!!..hehe..afta beli kaen sutera lini ajak g mkn sotong goreng tepung kt pantai ape ntah name nye..da lupe lak..erm..bes jugak la..mkn cekodok, sotong, n kopok lekor..igt nak tunggu en.azman, tp lewat lak pulangnye..ahirnye cik lini anta aku blk hotel..then janji ngan lini nak blanje dia dinner mlm nnti setelah hubby pulang sbb soknye nak pulang ke kerteh da.. 'blanje sbb da nyusahkan lini n nak say tq la to lini..'

Mlmnye cik lini xdpt nak join sbb kekenyangan di belanje oleh kwnnye pd ptg itu..aku n hubby pon g je la menjelajah town KT tu utk mkn mlm..ahirnye berjumpe ngan restoran CILADA..mcm2 order..tomyam ayam, sotong goreng tepung, kerabu mangga, daging masak merah..nak mknnye bedua aje..hehehe..akunye la lapa..abes sume aku bedal!!!!..hahhha..harganye pon ok la..berbaloi..mmg lazat sekali!!..mcm mane la x gemok kan!!..

Keesokan harinye, rabu,24 dec,08..kitorang nak check out da..ayang kene ngajar org Petronas lak kt Suria Cherating Resort..afta breakfast..check out n trus blk ke Kerteh..dan akan ke Cherating pulak..aku kene ikut lg hubby ku sbb plannye afta abes je training tu nak trus blk ke KL..di sini la bermula percutian kami...hoooreyyy!!!..

ok...nnti aku update lg k..sakit lak pinggang ni dok lame2..

2 comments:

me said...

akak,
bez ny jenjalan..
terengganu bez kan? =)

epi nu yer=)

azieaz said...

hye ain..
fuh mmg best jln2..plus ngan sgt fenatt ibu ngandung ni! hehe..
epy nw year juge!