Saturday, June 6, 2009

Alya Aleesya Balqis

Memperkenalkan...Aleesya tembam!!!!

ni pic aleesya kalo bukak mate dia..bulat aje..tembam lak tu..

Salam..
selamat kembali..=)


sy perkenalkan puteri sy yg tembam..Bb aleesya..=)..lahir 10 mei 2009 sempena hari ibu aritu..pukul 5.07am..di Hospital Selayang..berat aleesya time tu 3.09kg..deliver normal..almahdulillah..sumenye ok..

sy still dlm pantang..tp mcm x bepantang pon..huhuhu..hari ni 28 hari bepantang..sy da chat..luka jahit pon da ok lepas 10hari besalin aritu lg..lepas dr luka da ok terus aje pakai jeans...xpakai stokin da..kain batek pon x pakai da..rimas!!...hehehe..
setakat 4 minggu ni..sy da turun berat 13kg..sy ngandung aritu berat naik 20kg!!!!..bayangkan!!!...hehehe..

sy sekarang da blk ke umah kerteh..saje nak blk kejap..tp khamis depan nak blk kmpg blk..sbb nak wat kenduri cukur jambul aleesya..jemput datang ek kwn2..=)..

bb sy agak nakal..mlm2 susah nak tido..dia buli daddy n mummy dia...kuat menyusu plak tu..tu yg rase mcm kering aje aku ni..nak byk kan susu kenala byk mkn nasi n minum susu jugak..=)..

ok la..laen kali la cite lg ek..

da!!~~

p/s:time kaseh pd shima, gohan, lini & karim, anem & hubby, dila..atas kunjungan kalian..tq jugak pd kwn2 yg kasi ucapan tahniah..=)

9 comments:

farahana said...

hi..congratz!

cutenye.hehe.

em so cte la giving birth experience.hehe.

Puan ApasH said...

congrats azie..

tembam baby alya..bleh challenge pipi anak aku nie..

iNtAn aIzaN said...

Zie, tembam2 pun comel anak ko.. :)

best tak, jd mummy nie

insyaAllah, ada ksmpatan aku dtg jenguk ko k..tak smpt2 lg jenguk ko n baby

jg diri k

p/s: doakan aku plak, ikut jejak ko ni :)

roshda said...

bulatnye mata.. bulatnye pp seme la bulat hahaha.. alhamdulillah.. akhirnya sela,at azie jr. menjengah ke alam fana ini ecehhh.. LD slama ni dok bising2 org dlm prot bila nak kua.. dh kua bising2 nak masuk kn blk aku cekeh ko krg hahahaha.. tumpg hepi korg berdua :D insylh sabtu ni xde aral aku smp tgk aleesya ek .. t.care..

azieaz said...

farahana:..tq fara..mmg nak kongsi gak xperience tu..tp xde time lg..nnti da betul2 free sy cite ek..

apash: tu aar..pipi dia bagai di pam pam..bole la bb kite lumpe pipi sape paling tembam..heehe..tq ek..

aizan: tq..jemput dtg sabtu ni zan..cukur jambul aleesya..

roshda:tq rush...mari dtg umah aku sabtu ni ok!!..picit2 skit pipi anak aku tu kasi dia kurang skit nyusu..hehhehee...

~izan~ said...

tahniah azie... tembam btol,hehe... best la azie deliver normal...izan plak kena caeser..tapi tak kisah la kan asalkan baby kita selamat kan... Semoga ibu dan baby sihat dan hepi sokmo :D

Jua Zulkef said...

tahniah..

mak oii, bulatnya mata. geram2.

Puan ApasH said...

Nway Azie...even bz jadi mama nie..
senang2 amik award kt blog aku eh..

Take care

Mrs. Amie said...

hi congrats!

babe, i was thinking nak deliver kat hospital selayang jugak? how's ur experience kat sana?